Virtualna Warszawa to zapoczątkowany w 2014 r. projekt Miasta st. Warszawy, w ramach którego powstaje pierwsza na świecie mobilna nawigacja dla osób z dysfunkcją wzroku. Rozwiązanie to pomoże im odnaleźć konkretne punkty w mieście, załatwić sprawy w urzędzie, czy sprawdzić, gdzie znajduje się oczekiwany autobus komunikacji miejskiej.

W ramach projektu osoby niewidome i słabowidzące mogły ubiegać się o dofinansowanie do zakupu telefonu komórkowego oraz uczestniczyć w szkleniach z obsługi telefonów komórkowych i aplikacji mobilnych. To właśnie tej części dotyczyła współpraca Warexpo z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych m. st. Warszawy, której efektem była prowadzona od sierpnia do października 2017 r. kampania informacyjna i reklamowa.

Spółka Warexpo była odpowiedzialna za przygotowanie kampanii od strony wizualnej, komunikacyjnej oraz przeprowadzenie kampanii outdoorowej z wykorzystaniem własnych nośników. W ramach projektu prowadziliśmy także profil projektu na portalu Facebook.

nazwa projektu: Virtualna Warszawa

cel projektu: poinformowanie potencjalnych uczestników projektu (osób niewidomych i słabowidzących) a także ich otoczenia o możliwości zgłoszenia się do projektu, którego jednym z elementów jest dofinansowanie do zakupu telefonu komórkowego.

termin: sierpień – październik 2017 r.

koordynacja projektu: Aleksandra Derc-Jasińska

koncepcja graficzna: Wojciech Pawliński

projekty animacji: Maciej Szymczuk

elementy kampanii:

– stworzenie identyfikacji wizualnej projektu,

– obsługa kanałów social media – Facebook,

– printy / plakaty,

– druk brajlowski: ulotka, formularze zgłoszeniowe, regulamin,

– spot/animacja na nośniki w komunikacji miejskiej i na ekrany w galerii multimedialnej w przejściu podziemnym na stacji Metro Świętokrzyska,

– produkcja spotu radiowego oraz przygotowanie media planu radiowego,

– kampania outdoorowa / dwie odsłony na słupach Traffic