Wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do Warexpo, będą zasilane wyłącznie energią solarną. Spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ mebla miejskiego.

Słupy reklamowe, tradycyjna mała architektura eksponująca komunikaty wizualne, to stały element miejskiego pejzażu. Warexpo sp. z o. o., właściciel największej sieci słupów informacyjno-reklamowych w Warszawie, przez ostatnie miesiące – mniej i bardziej nasłonecznione – testował specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy.

Dziś możemy powiedzieć, że testy zaprojektowanej do naszych potrzeb instalacji kończą się sukcesem. Prace nad nią prowadziliśmy, łącząc tak ważne dla nas walory estetyczne nośnika z wydajnością samych paneli słonecznych. Dzięki temu możemy powiedzieć, że słupy te są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku. Rozwój sieci tego typu mebli miejskich planujemy już tylko w oparciu o instalację fotowoltaiczną – zadeklarował Prezes Zarządu Warexpo Marcin Ochmański.

System niezależnego zasilania zainstalowany w fotowoltaicznym słupie reklamowym jest właściwie tylko elementem wykonawczym, prawdziwą pracę wykonuję oprogramowanie ,,w chmurze”, które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na znaczne zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego (przez większość roku) z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci.

Celem Spółki jest postawienie między 100 a 150 tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu 3 najbliższych lat.

Obniżanie negatywnego wpływu na klimat jest ważne dla mieszkańców miast, władz miasta, ale również wielu spośród naszych klientów. Tym sposobem dokładamy naszą cegiełkę do tych starań. Ponadto, pracując nad rozwiązaniem wydajnym i efektywnym od strony ekonomicznej budujemy kompetencje, które będziemy starali się wykorzystywać przy innych projektach z zakresu smart city – dodaje Ochmański.