Nośniki uliczne to demokratyczne medium, które oprócz funkcji informacyjnej i reklamowej stały się doskonałą przestrzenią dla artystycznych wypowiedzi.

Interwencje artystyczne w nowej rzeczywistości zwracają uwagę na to, jak można, wpisując się w aktualny kontekst społeczny, podejmować efektywne i bardzo widoczne działania. Artyści korzystają z nośników ulicznych, komentując aktualne zjawiska. Nośniki Warexpo stały się naturalną przestrzenią do wypowiedzi artystycznej, która w momencie pandemii musiała zaistnieć w nowym kontekście.

Niezwykle ważnym projektem jest akcja Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, która postanowiła przekazać część własnego budżetu komunikacyjnego na honoraria dla artystów i udostępniła swoje stałe nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom zamkniętym teraz dla publiczności. W przestrzeni miejskiej prezentowane są prace artystów i artystek, których wystawy zostały odwołane lub przełożone z powodu pandemii COVID-19. To gest środowiskowej solidarności i wsparcia.

Komuna Warszawa wyszła w przestrzeń miejską z projektem prezentowanym w ramach: HUB Kultury 2020 „“Teren wspólny”, którego kuratorami są Tim Etchells, Marta Keil, Grzegorz Reske. Na nośnikach Warexpo wiszą plakaty, na których artyści – − Marta Jalowska wraz z Sebastianem Winklerem i Edką Jarząb wprowadzają bliskość i cielesność w przestrzeń publiczną świata, któremu, jak sami mówią, „odebrano do niej prawo”. Artyści, komentując polityczną rzeczywistość pytają: „Czyja jest kampania prezydencka? Komu służy? Kto potrzebuje prezydentki?”. To pierwsza część ich artystyczno-obywatelskiej kampanii.

fot. Monika Stolarska, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta