Na jednej z największych arterii Warszawy, wzdłuż ul. Marszałkowskiej, pojawiły się podświetlane, smukłe i bardzo dobrze widoczne nowe słupy reklamowe zaprojektowane przez Towarzystwo Projektowe na zlecenie Miasta st. Warszawy.
Władze Warszawy zmierzają do ujednolicania formy nośników reklamowych. – Jesteśmy pierwszą spółką w branży OOH, która dostosowuje się do tych wytycznych. Nasz program inwestycyjny zakłada wymianę ok. 25 proc. (czyli ok. 75 nośników) tradycyjnych, klejonych słupów reklamowych na nowoczesne meble miejskie – mówi Marcin Ochmański, Prezes Zarządu Warexpo sp. z o. o.
Nowy warszawski słup reklamowy jest wyższy niż powszechnie znane nam nośniki. Ponad czterometrowa konstrukcja posiada sześć powierzchni ekspozycyjnych typu citylight, w dwóch rzędach – górnym i dolnym – i możliwość łączenia powierzchni w pionie w jedną podwójną ekspozycję. Każde z pól ekspozycyjnych jest podświetlone energooszczędnymi listwami LED. Montaż plakatów odbywa się od wewnątrz nośnika, do którego wchodzi się przez specjalne drzwiczki. Sama bryła, jej wysokość i szerokość, nawiązuje do historycznych słupów stanowiących nieodłączny element warszawskich ulic. Kilka z tych okazałych zabytkowych mebli miejskich nadal możemy podziwiać, np. na pl. Unii Lubelskiej.
Na późniejszym etapie inwestycji, Warexpo ulokuje na ulicach Warszawy wzór mniejszego podświetlanego słupa zaprojektowanego z myślą o historycznych obszarach miasta. Podobne do niego znajdują się wzdłuż Krakowskiego Przedmieścia, ul. Świętokrzyskiej i przy Pl. Na Rozdrożu.
Produkcją nośnika zajęły się dwie spółki – Adboard sp. z o.o. i NR EGAL sp. z o.o. Zgodnie ze strategicznymi celami, Warexpo w kolejnych latach planuje wymienić kilkadziesiąt starych nośników. Oba warianty nośników zostały zaprojektowane na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy. Koncepcja jest skierowanych do wszystkich firm z branży OOH. Głównym celem ujednolicenia formy nośników jest porządkowanie przestrzeni reklamowej.