– Nie wejdziemy w outdoor 4.0 jeżeli nie uporządkujemy obecnej reklamy zewnętrznej. O reklamie zewnętrznej powinniśmy myśleć też w kontekście jakości życia mieszkańców. Dzięki temu reklama będzie bardziej skuteczna – mówił prezes Warexpo Marcin Ochmański podczas debaty „Smart City – Lepsza Przestrzeń” na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Ocenił, że reklama powinna być lepiej wkomponowana w przestrzeń miejską, nie dominować, ale być elementem estetyki i ładu przestrzennego miasta. Ważna jest też odpowiedzialność reklamodawców i operatorów za wyświetlane treści na nośnikach reklamy zewnętrznej.

Ochmański podkreślił, że reklama zewnętrzna służy także samorządom do komunikacji z mieszkańcami.

– Outdoor jest najbardziej demokratycznym z mediów. Dociera do wszystkich i nie wyklucza cyfrowo – ocenił.

– W Warszawie są informacje na nośnikach w czasie rzeczywistym i ta informacja może być dostosowana do każdej minuty i sytuacji. Oferujemy informacje o stanie powietrza. To temat intensywnie dyskutowany i mieszkańcy chcą być o tym informowani – zauważa Ochmański.

Wspomniany został też projekt platformy internetowej Lepszaprzestrzen.pl, która ma inspirować, edukować i przedstawiać innowacyjne rozwiązania.