Kampania #OddychajWarszawo to projekt miasta st. Warszawy, który mówi przede wszystkim o źródłach i skutkach zanieczyszczeń powietrza oraz o działaniach, które mogą podejmować mieszkańcy na rzecz poprawy jakości powietrza w stolicy. Kampania namawia warszawiaków do poruszania się komunikacją miejską zamiast samochodem, nie spalania w domowych piecach śmieci i innych paliw niskiej jakości czy skorzystania z szeregu proponowanych przez miasto ekodotacji. Jednak głównym, komunikowanym działaniem jest nowo uruchomiony program dotacji do wymiany starych pieców na nowe. To pierwsza tak duża i kompleksowa kampania prowadzona w stolicy, która mówi o zanieczyszczeniu powietrza, ekologii i ochronie środowiska.
Spółka Warexpo była odpowiedzialna za przygotowanie kampanii od strony merytorycznej, wizualnej, przeprowadzenie kampanii outdoorowej z wykorzystaniem własnych i dystrybucję materiałów informacyjnych. W ramach projektu prowadzimy także profile w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter).
nazwa projektu: #OddychajWarszawo
cel projektu: zwiększenie świadomości mieszkańców stolicy w kwestii ekologii, ochrony środowiska, a przede wszystkim zanieczyszczenia powietrza: jego źródeł, skutków i możliwych do podjęcia działań na rzecz poprawy jakości powietrza w stolicy. Główną osią kampanii jest nowo uruchomiony program dotacji do wymiany starych pieców opalanych paliwem stałym na nowe gazowe.
termin: grudzień 2016 r. – grudzień 2017 r.
koordynacja projektu: Aleksandra Derc-Jasińska
koncepcja graficzna: Rene Wawrzkiewicz
projekty graficzne: Ania Światłowska
elementy kampanii:
– opracowanie strategii komunikacji
– stworzenie identyfikacji wizualnej
– dystrybucja materiałów informacyjnych
– redakcja treści i tworzenie artykułów na www
– obsługa kanałów social media – Facebook, Twitter
– printy / ulotki, plakaty,
– spot na nośniki w komunikacji miejskiej i na ekrany w galerii multimedialnej w metrze Świętokrzyska
– kampania outdoorowa / trzy odsłony