Virtualna Warszawa to zapoczątkowany w 2014 r. projekt Miasta st. Warszawy, w ramach którego powstaje pierwsza na świecie mobilna nawigacja dla osób z dysfunkcją wzroku. Rozwiązanie to pomoże im odnaleźć konkretne punkty w mieście, załatwić sprawy w urzędzie, czy sprawdzić, gdzie znajduje się oczekiwany autobus komunikacji miejskiej.
W ramach projektu osoby niewidome i słabowidzące mogły ubiegać się o dofinansowanie do zakupu telefonu komórkowego oraz uczestniczyć w szkleniach z obsługi telefonów komórkowych i aplikacji mobilnych. To właśnie tej części dotyczyła współpraca Warexpo z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych m. st. Warszawy, której efektem była prowadzona od sierpnia do października 2017 r. kampania informacyjna i reklamowa.
Spółka Warexpo była odpowiedzialna za przygotowanie kampanii od strony wizualnej, komunikacyjnej oraz przeprowadzenie kampanii outdoorowej z wykorzystaniem własnych nośników. W ramach projektu prowadziliśmy także profil projektu na portalu Facebook.
nazwa projektu: Virtualna Warszawa
cel projektu: poinformowanie potencjalnych uczestników projektu (osób niewidomych i słabowidzących) a także ich otoczenia o możliwości zgłoszenia się do projektu, którego jednym z elementów jest dofinansowanie do zakupu telefonu komórkowego.
termin: sierpień – październik 2017 r.
koordynacja projektu: Aleksandra Derc-Jasińska
koncepcja graficzna: Wojciech Pawliński
projekty animacji: Maciej Szymczuk
elementy kampanii:
– stworzenie identyfikacji wizualnej projektu,
– obsługa kanałów social media – Facebook,
– printy / plakaty,
– druk brajlowski: ulotka, formularze zgłoszeniowe, regulamin,
– spot/animacja na nośniki w komunikacji miejskiej i na ekrany w galerii multimedialnej w przejściu podziemnym na stacji Metro Świętokrzyska,
– produkcja spotu radiowego oraz przygotowanie media planu radiowego,
– kampania outdoorowa / dwie odsłony na słupach Traffic